Afmelding af nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Loyalty Insight

Kundeløftet - overbevisende brand-/mærkeværdier...

Virksomheder/organisationer, der formår at omsætte sine værdier til en række løfter til kunderne og ikke mindst sikrer, at disse løfter også bliver overholdt, hver gang vi er i interaktion med en kunde, er nået langt i bestræbelserne på at opnå respekt og loyalitet blandt sine kunder. Vi lever op til kundens forventninger og lidt til hver gang.

Det er altså ikke nok med et godt og fængende slogan eller pay off. Hvis dette ikke er forankret - gennem en række løfter - i organisationen, så bliver det kun til en markedsføringsgimmick. Hvis der ikke er en forbindelse til organisationen, til medarbejderne, så vil det "drive" og det momentum, der skal til for at udleve værdierne, slet ikke være til stede. Og tiltaget vil mislykkes med uforstående og uengagerede kunder til følge.

Virksomheder/organisationer, der ønsker at mestre denne kompetence, må i første omgang med udgangspunkt i sit værdigrundlag (læs mere om Loyalty Insight's arbejde med værdiudvikling her, og hvordan vi sikrer, at værdierne bliver gjort til dagligdags værktøjer) have udarbejdet sit kundeløfte - hvad er det, vi som organisation gerne vil stå for og opfattes som. Udformet således, at kunderne med rette kan have nogle forventninger til os. Udformet således, at medarbejderne er helt klar over, hvad de skal levere. Værdierne og kundeløftet skal ikke blot forstås hele vejen rundt i organisationen. De skal tages til sig. Medarbejderne skal (også) føle et ejerskab til kundeløftet. Uden et ejerskab, ingen forståelse. Derfor er uddannelse, kommunikation og intern markedsf&øring væsentlige kompetencer at mestre for en kundefokuseret organisation.


Tilbage til toppen