Afmelding af nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Loyalty Insight

Højt medarbejderengagement...

En kundedrevet organisation skal naturligt have sit fokus på og sit omdrejningspunkt rundt om kunden. Men det starter ikke her. Det starter med medarbejderne. En af grundteserne i arbejdet med kundeerfaringsledelse er, at uengagerede medarbejdere IKKE kan skabe engagerede kunder. Og sidstnævnte er en klar forudsætning for også at få skabt loyale kunder. Med andre ord positive kundeoplevelser er afhængig af positive medarbejderoplevelser. Derfor er den anden væsentlige kompetence i udviklingen af en kundecentreret organisation at få skabt et højt medarbejderengagement.

Information, kommunikation og dialog er afgørende elementer i at skabe et højt medarbejderengagement. Du skal sikre dig, at dine medarbejdere er "med dig", at der trækkes i samme retning, at alle har en kundefokuseret holdning.

Fokuser på at gøre det let for dine medarbejdere at yde en ordentlig kundeservice - gør det let for dem at gøre det "rigtige". Invester i træning og uddannelse - det er vigtigt med medarbejdere, der VIL, med lidt hjælp KAN de fleste også gøre det. Og mål så løbende på organisationens medarbejderengagement, så du hele tiden ved, om du er på rette spor - er arbejdspladsen en arbejdsplads, de er parate til at anbefale til andre (læs mere...)?

Lykkes det ikke at få skabt et højt medarbejderengagement, får du i bedste fald en organisation med ligegyldige medarbejdere, i værste fald en organisation med frustrerede medarbejdere. Og ingen af disse vil kunne skabe engagerede og loyale (og ikke mindst profitable) kunder.


Tilbage til toppen