Afmelding af nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Loyalty Insight

Loyalitetsscore...

Når du først har fordelingen af dine kunder på de 3 kundetyper - Anbefalere, Passive og Bagtalere - er det ganske enkelt at beregne din Loyalitetsscore (LS), som fremkommer ved at trække andelen af bagtalere fra andelen af anbefalere:

Kundeloyalitetsscore...

Din LS vil således ligge mellem -100 % og 100 %. Scorer du højt, har du relativt mange anbefalere, og dermed er vækstbetingelserne for din virksomhed gode. Du har et godt tag i dine kunder. Du har en høj andel af den gode indtjening. Fremtidsudsigterne er gode.

Scorer du lavt på kundebarometeret, har du relativt mange bagtalere, og skyerne hænger tungt over din virksomhed. Du skal være rigtig dygtig til at skaffe nye kunder, for dine konkurrenter har let ved at hente dine nuværende kunder. En relativ høj andel af din indtjening vil være dårlig indtjening. Indtjening der hurtigt forsvinder fra dig.

Enkelt ja, men særdeles værdifuldt. Kundefeedback er ikke raketvidenskab, men skal være enkelt at forstå, let at gå til og være handlingsorienteret. For du kommer jo ikke kun til at arbejde med en total LS for din organisation. LS'en skal efterfølgende nedbrydes i de segmenter, der er relevante for dig, og når det sker, gøres værktøjet for alvor dynamisk og udviklingsorienteret.

Hvilken virksomhed ville du helst investere i, hvis du havde kendskab til et sådant nøgletal? Virksomhed A med en LS på 58 % eller virksomhed B med en LS på -12 %?


Tilbage til toppen
Content

Demoer

Se en kort præsentation af hvordan du kan filterer på dine kundesegmenter i vores kundefeedbacksystem.

Klik her for at se præsentation...

På demo-siden har du mulighed for at prøve nogle eksempler på spørgeskemaer, som indgår i Loyalty Feedback løsningerne.

Klik her for at komme videre til demo siden...